— Współczynnik konwersji a zachęta
Kampania Leadowa seat
W ramach kampanii testowaliśmy trzy linie kreacji oraz trzy strony docelowe różniące się głównie zachętą do wypełnienia formularza. Przy identycznym targetowaniu i strategi optymalizacji wszystkie trzy linie osiągnęły bardzo różne wyniki.
Wyniki najlepszej i najgorszej linii
%
więcej leadów
%
tańszy lead
Założenia
—Mechanizm kampanii
Zostaw swoje szczegółowe dane, otrzymasz nagrodę
Nietypowa kampania miała za zadanie pozyskać szczegółowe dane (np. VIN) posiadaczy samochodów marki SEAT wyprodukowanych w konkretnych latach. Do pozostawienia danych miały skłonić trzy różne zachęty:
- zniżka na nowe auto
- darmowy serwis
- instrukcje w formie pdf
Zachęty
—Zachęta 1
Zniżka na nowy samochód
Przez pierwsze dwa tygodnie kampanii mieliśmy dostęp jedynie do jednej linii i zachęty numer 1.
—Zachęta 2
Darmowy przegląd samochodu w ASO
Pod koniec trzeciego tygodnia kampanii wystartowała linia numer 2, która z miejsca zaczęła notować dużo lepsze wyniki.
—Zachęta 3
Instrukcja obsługi w FORMIE pliku pdf
Ostatnia linia wystartowała na dobre dopiero w piątym tygodniu akcji. Osiągane przez nią wyniki z miejsca biły na głowę linię numer 1, a nawet numer 2.
Niestety w przedostatnim tygodniu kampanii byliśmy zmuszeni umieścić na LP informacje o tym, iż instrukcja jest tylko w języku angielskim. To przestało budzić zainteresowanie użytkowników.
Wyniki
—Znaczenie treści
Ogromny wpływ zachęty, na wyniki kampanii.
Projektując kampanię reklamową zawsze warto pamiętać o znaczeniu treści i ewentualnych nagród bądź zachęt. Ich wpływ na końcowy wynik może być tak duży, że zawsze warto przygotować kilka wariantów i w praktyce przekonać się o ich atrakcyjności dla grupy docelowej.
Często spotykanym błędem jest wykluczanie pewnych pomysłów na wczesnym etapie planowania i rozpoczynanie kampanii z jedną linią kreatywną. W razie pomyłki, takie podejście, nie daje miejsca na ewentualne zmiany i poprawę wyników.