Współczynnik konwersji a zachęta

Kampania Leadowa seat

W ramach kampanii testowaliśmy trzy linie kreacji oraz trzy strony docelowe różniące się głównie zachętą do wypełnienia formularza. Przy identycznym targetowaniu i strategi optymalizacji wszystkie trzy linie osiągnęły bardzo różne wyniki.

Wyniki najlepszej i najgorszej linii

%

więcej leadów

%

tańszy lead

Założenia

Mechanizm kampanii

Zostaw swoje szczegółowe dane, otrzymasz nagrodę 

Nietypowa kampania miała za zadanie pozyskać szczegółowe dane (np. VIN) posiadaczy samochodów marki SEAT wyprodukowanych w konkretnych latach. Do pozostawienia danych miały skłonić trzy różne zachęty:

  1. zniżka na nowe auto
  2. darmowy serwis
  3. instrukcje w formie pdf

Zachęty

Zachęta 1

Zniżka na nowy samochód

Przez pierwsze dwa tygodnie kampanii mieliśmy dostęp jedynie do jednej linii i zachęty numer 1.

    Zachęta 2

    Darmowy przegląd samochodu w ASO

    Pod koniec trzeciego tygodnia kampanii wystartowała linia numer 2, która z miejsca zaczęła notować dużo lepsze wyniki.

      Zachęta 3

      Instrukcja obsługi w FORMIE pliku pdf

      Ostatnia linia wystartowała na dobre dopiero w piątym tygodniu akcji. Osiągane przez nią wyniki z miejsca biły na głowę linię numer 1, a nawet numer 2.

      Niestety w przedostatnim tygodniu kampanii byliśmy zmuszeni umieścić na LP informacje o tym, iż instrukcja jest tylko w języku angielskim. To przestało budzić zainteresowanie użytkowników.

      Wyniki

      Znaczenie treści

      Ogromny wpływ zachęty, na wyniki kampanii. 

      Projektując kampanię reklamową zawsze warto pamiętać o znaczeniu treści i ewentualnych nagród bądź zachęt. Ich wpływ na końcowy wynik może być tak duży, że zawsze warto przygotować kilka wariantów i w praktyce przekonać się o ich atrakcyjności dla grupy docelowej.

      Często spotykanym błędem jest wykluczanie pewnych pomysłów na wczesnym etapie planowania i rozpoczynanie kampanii z jedną linią kreatywną. W razie pomyłki, takie podejście, nie daje miejsca na ewentualne zmiany i poprawę wyników.