— W poszukiwaniu agentów
Kampania rekrutacyjna kontigo
Podsumowanie kampanii
Zasięg kampanii
Konwersje
Otwarte salony
Wyzwania
— Jak działamy
Zbalansowana strategia
Konsekwencja
Uczenie maszynowe
Mając na uwadze, powyższy problem od początku staraliśmy się obrać strategię, która pozwoli zbalansować działania i uniknąć dwóch powyższych skrajnych scenariuszy.


Strategia
— Jak działamy
Krótkie, wyraziste treści
Dopasowany formularz
Optymalizacja
Klucz do efektywnego działania polega na wykorzystaniu dwóch elementów reklamy jako swoistych equalizer’ów do sterowania przepływem kandydatów i poziomem ich jakości. Pierwszy z tych elementów to sama treść reklam, drugi to formularz i jego budowa.
Reklama w tego typu działaniach powinna charakteryzować się bardzo skondensowaną treścią o jednoznacznym charakterze. Powinna wprost i jasno komunikować korzyść, najlepiej w formie finansowej i zakres obowiązków. Wszelkie próby dodawania treści prawdopodobnie doprowadzą do pogorszenia wyników.
Jeżeli chodzi o formularz, podstawową zasadą powinno być „im mniej tym lepiej”. Czyli powinniśmy unikać pokus zwiększania liczby pól i pytań w formularzu i stosowania zawiłych pytań wymagających nadmiernego angażowania użytkownika.
Umiejętne sterowanie tymi parametrami, przy jednoczesnym zjawisku spadającego potencjału w toku kampanii, pozwoliło nam osiągnąć ponad przeciętne rezultaty.
W kampanii wykorzystaliśmy głównie dwie skrajnie odmienne treści kreacji reklamowych.
Jedna nazwana kreacją „wizerunkową” informowała o zaletach marki Kontigo i eksponowała jej logo. Na drugiej „efektywnościowej” logo zeszło na dalszy plan a wyszczególnione zostały korzyści ze współpracy.
Wyniki kszałtowały się następująco:

Liczba konwersji: 1 254
Koszt konwersji: 6,92 zł

Liczba konwersji: 30
Koszt konwersji: 7,36 zł
Widać wyraźnie, że skuteczna optymalizacja tego typu działań, polega na ciągłym balansowaniu pomiędzy z pozoru mało istotnymi elementami. Jednak konsekwentna strategia z uwzględnieniem wyczerpywania się potencjału dla każdej kombinacji ustawień pozwala osiągnąć ponad przeciętny wynik.