Znaczenie kampanii Brand
— Na przykładzie sklepu vox.pl
— Sensowność prowadzenia kampanii brandowych jest często kwestionowana. Głównym argumentem podważającym ich zasadność jest generowanie dodatkowych kosztów niezwiększających ruchu w serwisie.
— W poniższym case study pokazujemy, dlaczego warto przetestować wpływ kampanii brandowych na wyniki osiągane przez naszą stronę.
Wpływ kampanii brandowych na przychody sklepu
%
różnicy we wzroście przychodu na korzyść kampanii brand
start
Sytuacja zastana
Po wielu miesiącach optymalizacji przychód generowany przez kampanie brandowe zaczął gwałtownie rosnąć. Niestety dobre wyniki kampanii brandowych zbiegły się w czasie z niepokojącym trendem jeśli chodzi o sprzedaż z ruchu ograniczonego. Kanibalizacja części ruchu organicznego przez kampanie Google Ads była niepodważalna. Postanowiliśmy jednak sprawdzić jak duża jest skala problemu i czy kontynuowanie kampania brandowych w obecnej formie jest rentowne.
Nasze tezy
Aby zbadać wpływ kampanii brandowych na przychody sklepu postanowiliśmy przeprowadzić prosty test. Podzieliliśmy kampanię na dwie możliwie maksymalnie zbliżone grupy, korzystając z targetowania po województwach. Postawiliśmy dwie tezy:
- reklamy brandowe dzięki licznym możliwościom optymalizacji oraz dużej elastyczności generują więcej sprzedaży niż ruch organiczny.
- niski koszt kampanii brandowych wpływa korzystnie na rentowność
Założenia testu
Korzystając ze wspomnianego targetowania geograficznego po województwach wydzieliliśmy dwa obszary:
- obszar z aktywnymi kampaniami brandowymi. Województwa: wielkopolskie, dolnośląskie, łódzkie, lubelskie, podkarpackie, warmińsko-mazurskie, opolskie, lubelskie
- obszar bez kampanii brandowych. Województwa: kujawsko pomorskie, lubuskie, małopolskie, podlaskie, świętokrzyskie, śląskie, zachodniopomorskie
Podział został przeprowadzony w taki sposób aby oba obszary charakteryzowały się niemal identyczną liczbą sesji i generowanym przychodem w okresie 12 miesięcy poprzedzających test.
Rezultaty
Nasze Wnioski
Przeprowadzony przez nas test trwał sześć miesięcy. Zebrane dane pozwoliły na wyciągniecie dwóch głównych wniosków.
Wpływ na ruch: Wyłączenie kampanii brandowych nie miało żadnego wpływu na ruch. Pula testowa i kontrolna notowały bardzo zbliżone wyniki.
Wpływ na przychody: Tutaj widzimy znaczną różnicę na korzyść puli z działającymi reklamami brandowymi. Kampanie brandowe przyczyniły się do niemal trzykrotnego wzrostu przychodów.
Podsumowanie:
- Kampanie brandowe dzięki możliwościom optymalizacji oraz personalizacji treści reklam mogą pomóc w zwiększaniu sprzedaży generowanej przez ruch brandowy
- Dodatkowy koszt kampanii brandowych przeważnie jest bardzo niski, dzięki czemu przetestowanie ich efektywności nie łączy się z dużym ryzykiem, a może mieć pozytywny wpływ na rentowność działań.
Wpływ kampanii brandowych na przychody sklepu
%
różnicy we wzroście przychodu na korzyść kampanii brand
Bidlab Sp. z o.o. - Performance Marketing Boutique
ul. Cicha 3
61-710 Poznań
office@bidlab.pl
KRS: 0000497314
NIP: 7831708024
REGON: 302607352
Kapitał zakładowy: 570.300 zł. Opłacony w całości.